Home
>
Recovery Training

Recovery Training

Mijn naam is Brice Jansbergen, ik ben een bioloog, ademwerker en een Wim Hof Method instructeur. Sinds 2014 verzorg ik één op één sessies, groepen en trajecten op het gebied van lichaamswerk, herstel en bewustzijn. In 2015 ben ik begonnen met de Wim Hof Methode en in Februari 2022 heb ik mij aangesloten bij de Wim Hof Academy als level 1 instructeur.

We zijn constant opzoek naar het vinden van balans, hiervoor is het belangrijk dat we ons bewust zijn van onze dagelijkse gewoontes en patronen. Adem ik door mijn neus of door mijn mond? Wanneer en hoeveel slaap ik als ik ben uitgerust? Loop ik rechtop? Wat doe ik met mijn beweging? Dit zijn een paar punten waar je naar kan kijken. Met de juiste dagelijkse patronen en gewoontes kunnen we dichter bij onze pure energie komen, worden we weerbaarder en herstellen we sneller.

Wake up routine – Recovery training

Recovery TrainingDe Wake up routine is een dynamische ademwerk training waarin we oude ademhalingstechnieken combineren met mobiliteitstraining. Deze training zorgt voor een sneller herstel en een wakker gevoel dat blijft gedurende de rest van de dag. In deze training ligt de focus op Tummo, een ademleer uit de Tibetaanse traditie. Door de adem in balans te brengen met jou beweging herstel je sneller en ervaar je meer energie en ontspanning.

De trainingen vinden plaats op de zaterdag ochtend voor een vitale en krachtige start van jouw weekend. Elke week wordt er gevarieerd in de oefeningen en werken we samen aan een beter herstel en een gezonde ochtend routine. Naast de oefeningen wordt er aandacht besteed aan de theorie achter de oefeningen zodat jij begrijpt hoe en waarom het werkt.

Sleep in routine – Recovery training

Recovery TrainingDe Sleep in routine is een ademwerk training waarin we oude ademhalingstechnieken combineren met lichaamswerk. Deze training zorgt voor een betere nachtrust en meer ontspanning en herstel. In deze training ligt de focus op Buteyko, een ademleer uit de Oekraïense traditie, acupressuur en het trainen van de Nerves Vagus.  Door de adem in balans te brengen met het lichaam leer je om je hartslag te beheersen en beweeg je vanuit rust, dit draagt bij aan een sneller herstel en een diepere slaap.

De trainingen vinden plaats op de woensdag avond, voor een goede nachtrust en een beter herstel. Elke week wordt er gevarieerd in de oefeningen en werken we samen aan een gezonde avond routine. Naast de oefeningen wordt er aandacht besteed aan de theorie achter de oefeningen zodat jij begrijpt hoe en waarom het werkt.

Wim Hof Method Fundamentals Workshop

Recovery TrainingTijdens een WHM Fundamentals Workshop leer je de 3 hoekstenen van de Wim Hof Methode, deze bestaan uit ademwerk, koude-training en de kracht van de geest. De methode is gebaseerd op de ‘hormesis principle’, hormese is het blootstellen aan een gecontroleerde milde stressprikkel zoals de kou waarna er een positieve reactie plaats vindt op onze vitaliteit en weerbaarheid.

Door de grenzen van onze comfortzone in een gecontroleerde setting te verkennen en te onderzoeken krijgen we meer energie, kracht, flexibiliteit en daarmee een gezondere levensstijl.

Tijdens de workshop ervaar je het fysieke en het geestelijke aspect van de methode, dit bestaat uit het ademwerk, een ijsbad en mobiliteitstraining. Daarnaast krijg je de theorie en onderbouwing zodat jij ook begrijpt hoe en waarom het werkt.

Voordelen van de Wim Hof Methode zijn onder meer:

  • Ontstekingsremmend en ontzurend voor het lichaam
  • Betere nachtrust
  • Meer energie, vitaliteit en kracht
  • Meer focus, aandacht en ontspanning
  • Een sterker immuunsysteem
© 2023 BeweegR | Webdesign by Frenchmade     Powered by Ompria powered by ompria